Hundkurser & privatträningar i Sollentuna

En Härlig Hund H-märkt Hundföretag

Villkor

Köpvillkor

1. Allmänna villkor

En Härlig Hund tillämpar såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning

Beställning av En Härlig Hunds produkter kan göras via vår webbutik. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Beställning är bindande från En Härlig Hund först efter att orderbekräftelse erhållits av kund. En Härlig Hund förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart genom att svara på orderbekräftelsen. Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig antingen via telefon eller mail för att ge dig möjlighet att godkänna senare leveransdag eller ändra beställningen.

3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25%, och anges i svenska kronor. En Härlig Hund reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Fraktkostnad 69 kr tillkommer vid köp för under 700 svenska kronor.

4. Betalning
Pengarna ska sättas in på vårt bankgironummer, 5014-7024 betalningsmottagare En Härlig Salong i Stockholm AB (obs att En Härlig Hund ingår i Aktiebolaget En Härlig Salong i Sthlm AB) När pengarna finns på vårt konto skickar vi de beställda varorna. Det tar normalt ca 2-3 bankdagar från betalningstillfället. Du kan även betala via Swish, nummer 070-2282311 för omedelbar hantering. Kom ihåg att ange ditt namn och eventuellt ordernummer på betalningen.

5. Frakt

Din order levereras med spårbart paket med PostNord eller DHL. För order under 700 kr tillkommer en fraktkostnad på 69 kr. 

6. Leveranstid

Vår ambition är att alla varor du har beställt ska paketeras och levereras tillsammans. I vissa fall kan din order levereras i flera försändelser med separata sändningsnummer. Om någon vara du har beställt är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid via mail eller telefon för att ge dig möjlighet att godkänna senare leveransdag eller ändra beställningen. Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss.  En Härlig Hund förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

7. Outlösta försändelser

Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress. Tänk på att ditt utlämningsställe ibland kan ligga på en närliggande ort i stället för den ort där du är bosatt. Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på minst 150 kr per paket beroende på paketets storlek och leveranssätt, för att täcka våra administrativa kostnader samt returfrakt.

8. Reklamation

Vid synlig skada på ditt paket när du hämtar det ska detta genast meddelas till utlämningsstället eller chauffören som lämnar paketet. Om någon vara är skadad när du öppnar paketet skall du göra en reklamation till oss via info@ enharlighund.se senast 10 dagar efter mottaget paket. Vi ersätter dig på lämpligt sätt, antingen genom en ny likvärdig vara eller pengarna tillbaka. Som kund har du givetvis inga fraktkostnader i samband med godkända reklamationer. Reklamationer ska ske inom skälig tid, som längst inom två månader efter att felet uppmärksammades. Vid eventuella tvister som vi inte skulle lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi följer då deras rekommendationer.

9. Ångerrätt

En Härlig Hund tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter mottagandet även om varan har öppnats. Det förutsätter dock att varan inte har använts och att den återsänds i ursprungligt skick. Ångerrätten gäller av säkerhetsskäl inte hygienprodukter eller varor som är tänkta att förtäras. Kunden står för kostnaden för returfrakt, och varan får ej skickas mot postförskott. Skickas varan mot postförskott så kommer den ej att lösas ut. Paketet ska packas med omsorg och klara av vardaglig hantering i stora terminaler. Det är du som kund som är ansvarig för paketet under returfrakten. Varan ska helst skickas till oss som företag. Skickas varan till utlämningsställe kan det ta upp till 14 dagar innan försändelsen hämtas och din faktura/betalning krediteras. Så snart vi mottagit din returnerade vara krediterar vi varans värde på samma betalsätt som du använde vid köpet. Eventuell fraktkostnad krediteras ej. I de fall betalning är gjord via Klarna sker återbetalningen även via dem. Outlöst paket betraktas inte som om du har utnyttjat din ångerrätt, och debiteras med en avgift på minst 250 kr. 

När du ska returnera en vara du ångrat köp av skickas den till:

En Härlig Hund Vasavägen 128 B 19269 Sollentuna

10. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

11. Reservation

En Härlig Hund reserverar sig för slutförsäljning och eventuella tryckfel i innehåll och prislista på webbsidan, samt ändringar teknisk data som ligger utanför vår kontroll. Vi kan inte garantera att de färger som visas på webbplatsen exakt återger de färger som produkten har i verkligheten. Hur färgen återges beror på inställningar i din dator. Alla bedrägeriförsök och falska beställningar polisanmäls med rättslig följd.